ORGANIZACE VÝUKY OD 12. DUBNA 2021 - AKTUALIZACE
Výuka bude probíhat následovně:
Žáci 1. stupně | rotační výuka (kombinace prezenční a distanční výuky) |
Žáci 2. stupně | distanční výuka |
Princip rotační výuky žáků 1. stupně
Týden | 1.A, 2.A, 3.A, 4.A, 5.A, 5.B | 1.B, 2.B, 3.B, 4.B, 5.C | |
lichý | 12.-16.4.2021 | prezenčně (ve škole) | distančně (doma) |
sudý | 19.-23.4.2021 | distančně (doma) | prezenčně (ve škole) |
lichý | 26.-30.4.2021 | prezenčně (ve škole) | distačně (doma) |
sudý | 3.-7.5.2021 | distančně (doma) | prezenčně (ve škole) |
Pozn.: Označení týdne (lichý/sudý) najdete v kalendáři.
Testování žáků a zaměstnanců školy
Bude probíhat pravidelně v pondělí a ve čtvrtek v ranních hodinách po příchodu do školy v sousedních paralelních třídách. Nebude-li žák přítomen ve škole v den termínu testování ve škole, testování proběhne v den jeho příchodu v administrativní části školy - místnost před ředitelnou.
Testování proběhne formou samotestování. Použity budou testy určené pro samotestování nebo Ministerstvem zdravotnictví povolené k použití laickou osobou. Na samotestování žáků budou dohlížet zaměstnanci školy. Osobní přítomnost zákonných zástupců je možná.
Instruktážní video:
https://testovani.edu.cz/jak-na-to-ve-skole
TESTOVÁNÍ JE PRO VŠECHNY PŘÍTOMNÉ ŽÁKY A ZAMĚSTNANCE ŠKOLY POVINNÉ!!!!
Testování se nevztahuje na:
- žáky, kteří prodělali laboratorně prokazatelně onemocnění COVID-19, uplynula u ní doba izolace pdle platného mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictví, a od prvního pozitivního POC antigenního testu na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2 nebo RT-PCR testu na přítomnost viru SARS-CoV-2 neuplynulo více než 90 dní - nutno doložit lékařským potvrzením (viz příloha - potvrzení covid)
- žáky s negativním výsledkem POC antigenního testu na přítomnost antigenu viru SARS-CoV-2 nebo RT-PCR testu na přítomnost viru SARS-CoV-2, které nejsou starší 48 hodn, a které byly provedeny poskytovatelem zdravotních služeb, podle aktuálně platného mimořádného opatření Ministerstva zdravotnictvík provádění testů - nutno doložit potvrzením o negativním testu v písemné podobě (sms zpráva je nedostačující)
- žáků přítomných na individuálních konzultacích a individuální prezenční výuce (jeden žák-jeden učitel)
Upravené rozvrhy hodin
Výuka žáků 1. stupně bude z důvodu testování probíhat podle upravených rozvrhů hodin, které vám budou zaslány třídními učitelkami. Testování žáků bude probíhat místo hodin TV, jejichž náplň je v současné době velmi omezená (vycházky, teorie apod.). Časová dotace všech předmětů bude dodržena dle ŠVP.
Na začátku každého týdne bude žákům zasílán i při prezenční výuce plán týdne rozpracovaný po dnech. Toto opatření je z důvodu uvalení případné karanténu na žáka, třídu, pedagogické pracovníky. Tak bude možné přejít plynula na distanční výuku a v případě karantény vyučujícího zajistit náplň a plnění cílů ŠVP i v době suplování.
Ochranné pomůcky žáků
Platí i nadále ve všech prostorách školy povinnost nošení ochrany nosu a úst – zdravotnická rouška či respirátor FFP2. Žádáme rodiče, aby své dítě vybavili minimálně dvěma kusy.
Děkujeme.
Informace pro zákonné zástupce zaměstnané v IZS
Týká se těchto profesí:
- zdravotničtí pracovníci poskytovatelů zdravotních služeb
- pedagogickými pracovníky, kteří zajišťují prezenční vzdělávání v mateřské škole, základní škole, školní družině, školním klubu, v oborech vzdělání Praktická škola jednoletá nebo Praktická škola dvouletá
- pedagogickými pracovníky školských zařízení pro výkon ústavní nebo ochranné výchovy,
- zaměstnanci bezpečnostních sborů
- příslušníci ozbrojených sil
- zaměstnanci orgánů ochrany veřejného zdraví,
- zaměstnanci uvedení v § 115 odst. 1 a další zaměstnanci v sociálních službách podle zákona č. 108/2006 Sb., o sociálních službách, ve znění pozdějších předpisů
- zaměstnanci Úřadu práce České republiky
- zaměstnanci České správy sociálního zabezpečení a okresních správ sociálního zabezpečení
- zaměstnanci Finanční správy České republiky
Dětem zákonných zástupců výše uvedených profesí IZS, které jsou žáky 1. stupně základní školy a vztahuje se na ně rotační výuka, je mimořádným opatřením Ministerstvem zdravotnictví povolena celodenní osobní přítomnost ve školní družině, a to v týdnech, ve kterých v jejich třídě probíhá distanční výuka.
Pro děti IZS je školní družinou/školním klubem zajištěn dopolední a odpolední program v neměnné skupině pro nejvýše 30 dětí. V rámci programu se děti IZS zapojují do distanční výuky své třídy, vypracovávají úkoly a připravují se na výuku. Ve školní družině/školním klubu jsou vytvořeny podmínky také pro odpočinkové činnosti, volnou hru a pohybové aktivity venku.
O zájmu využití této možnosti neodkladně informujte ředitelku školy (reditel@zspasirskajbc.cz). Dle zájmu a počtu žáků a personálních kapacit zvážíme zřízení skupiny žáků IZS. Příslušnost k vybraným profesím musí zákonný zástupce doložit potvrzením zaměstnavatele.
Stravování
Všichni žáci vzděláváni prezenční formou vzdělávání byli automaticky přihlášeni ke stravování. Pokud nebude žák odebírat obědy, je nutné je odhlásit - nejdéle do 7.00 hodin dne odběru obědu.
Žáci absolvující distanční výuku si mohou vyzvednout obědy v čase 14.00 - 14.15 hodin. K odběru obědů je nutno se přihlásit u vedoucí školní jídelny (774 722 990).
Školní družina
Provoz školní družiny nebude omezen, tj. 6.00 - 16.00 hodin. Při docházce do ranní družiny bude žák/yně testován při příchodu do školní družiny v zrcadlovém sále pod dohledem pedagogického dohledu.
Všem zaměstnancům školy, rodičům i žákům děkuji za obrovskou disciplínu, která v této době v rámci fungování naší školy vládne. Jsou nařízení, se kterými se spousta z vás neztotožňuje. Buďme k sobě však ohleduplní, respektujme tato velmi tvrdá opatření, která snad již konečně ukončí toto "peklo". a začneme žít bez omezení.
Děkuji a vydržme!!!
Mgr. Jitka Šťovíčková, ředitelka školy
ze světa školy | Ze světa jazyků | Ze světa kultury | Ze světa vědy | Ze světa sportu |